„Jeżeli samo spisanie wskazówek byłoby wystarczające, biblioteki nie musiałyby mieć dołączonych do siebie pozostałych części uniwersytetów.” – Judith Martin, Washington Post
Nasze badanie jest przekrojowe i wielopoziomowe, ponieważ chcemy jak najlepiej uchwycić rzeczywistość działania firm.
Przekrojowe – pytamy o zagadnienia dotyczące firmy oraz samych pracowników.
Wielopoziomowe – zbieramy informacje od pracowników (w czasie – około 20 minut), ich przełożonych (około 15 minut) oraz szefa firmy (około 10 minut). W naszych analizach będziemy uwzględniać jak kontekst pracy pracowników (np. klimat panujących w ich dziale lub dzielenie się przełożonego) wpływa na ich zachowania oraz wyniki.
W pytaniach kierowanych do pracowników i ich przełożonych analizujemy następujące obszary:
Obszar 1. Warunki panujące w organizacji:
- ocena klimatu organizacyjnego w zakresie klimatu współpracy, bezpieczeństwa psychologicznego, otwartości komunikacyjnej;
- ocena zakresu stosowania działań kadrowych związanych z przywiązaniem organizacyjnym;
- ocena postrzegania braku czasu;
- ocena przestrzeni pracy wspierającej interakcje między pracownikami;
- ocena elastyczności struktury organizacyjnej.
Obszar 2. Motywy przekazywania wiedzy:
- ocena, które z powodów dzielenia się wiedzą są ważne dla pracownika (od motywacji wewnętrznej do zewnętrznej).
Obszar 3. Intensywność wymiany wiedzy:
- ocena częstotliwości występowania sytuacji związanych z proszeniem o przekazanie wiedzy;
- ocena częstotliwości występowania sytuacji związanych z przekazywaniem swojej wiedzy.
Obszar 4. Wyniki pracy pracowników i zespołów:
- samoocena pracownika;
- ocena kreatywności pracownika przez przełożonego;
- ocena wyników, kreatywności i zdolności rozwiązywania problemów zespołów.