„Magazyn mądrości nie składa się z twardych monet, które przechodząc z ręki do ręki utrzymują swój kształt; składa się z pomysłów i doktryn, których znaczenie zmienia się wraz z umysłami, które z nich korzystają” – John Plamenatz

Nasz zespół ma ponad 20 letnie doświadczenie w pracy badawczej i dydaktycznej oraz szkoleniowej.

  • Aleksandra Rudawska

    Kierownik projektu, wykonawca
    Doktor nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauk o zarządzaniu, obecnie adiunkt w Instytucie Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.
    Jej główne zainteresowania badawcze dotyczą problematyki rozwoju i uczenia się organizacji. Ostatnio skoncentrowała się na zagadnieniu wymiany wiedzy w ramach firmy poszukując potwierdzenia znaczenia przepływu wiedzy między pracownikami i dążąc do poznania mechanizmów dzielenia się wiedzą przez pracowników oraz identyfikacji, dlaczego oraz kiedy przekazujemy innym swoją wiedzę i jaką rolę w tej wymianie pełni firma.
    Od 2001 roku uczestniczyła w wielu projektach badawczych finansowanych przez Uniwersytet, Ministerstwo jak i Unię Europejską. Jako stypendystka programu Fulbrighta (Junior Research Award, 2005) spędziła 5 miesięcy na Katz Business School University of Pittsburgh. Od stycznia 2019 roku kieruje projektem badawczym dotyczącym wymiany wiedzy między pracownikami.
    Członkini stowarzyszeń: European Academy of Management, Academy of Management, Stowarzyszenie Alumni. Jej dotychczasowe prace naukowe można zobaczyć na: GoogleScholar lub Researchgate.

  • Katarzyna Gadomska-Lila

    Wykonawca
    Doktor habilitowany w dziedzinie nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarządzaniu, profesor Uniwersytetu Szczecińskiego, pracownik Instytutu Zarządzania.
    Członek Komitetu Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk. Wykładowca na studiach podyplomowych oraz MBA. Ekspert i uczestnik projektów badawczych oraz autorka publikacji naukowych z zakresu dopasowania organizacyjnego, kultury organizacyjnej, zarządzania zasobami ludzkimi i zachowań organizacyjnych.

  • Anna Pluta

    Wykonawca
    Doktor habilitowany nauk ekonomicznych w dyscyplinie nauki o zarzadzaniu; pracownik Instytutu Zarządzania Uniwersytetu Szczecińskiego.
    Zainteresowania naukowe koncentruje wokół zagadnień związanych z presją czasu i zarządzaniem czasem, pracą kierowniczą, zarządzaniem zasobami ludzkimi oraz zarządzaniem twórczym.
    Od ponad piętnastu lat współpracuje z różnymi firmami szkoleniowymi z województwa zachodniopomorskiego prowadząc szkolenia i warsztaty dla kierowników i pracowników firm z zakresu zarządzania i umiejętności miękkich. Uczestniczyła w realizacji programów europejskich oraz projektów krajowych – dydaktycznych i badawczych m.in. w obszarze sprawności pracy, kreatywności zasobów ludzkich czy presji czasu.
    Wiedzę zdobywała na Uniwersytecie Szczecińskim, Akademii Ekonomicznej w Poznaniu, a także The Manchester Metropolitan University (program TEMPUS).
    Jest członkiem: Towarzystwa Nauk Organizacji i Zarządzania, Towarzystwa Wiedzy Powszechnej oraz Towarzystwa Krzewienia Kultury Fizycznej.
    Autorka kilkudziesięciu publikacji z zakresu nauki o zarządzaniu (GoogleScholar oraz ResearchGate).
    W 2018 roku, nakładem Wydawnictwa Naukowego US, opublikowała monografię pt. Kształtowanie sprawności pracowników wiedzy działających pod presją czasu, która zdobyła wyróżnienie w XIII Konkursie na Prace Naukowe organizowanym przez Komitet Nauk Organizacji i Zarządzania Polskiej Akademii Nauk (17.12.2019 r.).

  • Ewelina Konarska-Michalczyk

    Stypendysta NCN, wykonawca
    Doktorantka Instytutu Zarządzania

  • Wybrane Publikacje zespołu

    Gadomska-Lila K.. (2020), Value Systems of Different Generations, Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, 2(133), 25-38.

    Rudawska A. (2020), Knowledge Sharing and Creativity: Individual and Organizational Perspective. W: Zakrzewska-Bielawska A., Staniec I. (red.) Contemporary Challenges in Cooperation and Coopetition in the Age of Industry 4.0. Springer Proceedings in Business and Economics, Springer, Cham, s. 107-121.

    Gadomska-Lila K. (2019). Impact of Generational Diversity on Leadership, Przedsiębiorczość i Zarządzanie, t.20, z.6, cz.3, 285-297.

    Pluta A. (2019), Syndrom presji czasu w realizacji obowiązków zawodowych przez pracowników – istota i skutki. W: Renata Tomaszewska (red.), Sekrety organizacji. Barwy codzienności, Wyd. UKW, Bydgoszcz 2019.

    Rudawska A. (2019), Variety of knowledge exchange mechanisms: knowledge sharing in quality function.  Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 20(6), cz. 1, s. 331-348.

    Gadomska-Lila K. (2018), Przywództwo w organizacjach wiedzochłonnych, Edukacja Ekonomistów i Menedżerów. Problemy. Innowacje. Projekty, nr 1(47), 43-57.

    Pluta A. (2018), Kształtowanie sprawności pracowników wiedzy działających pod presją czasu, Wydawnictwo Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin.

    Rudawska A. (2018), Problem pomiaru dzielenia się wiedzą przez pracowników. Przedsiębiorczość i Zarządzanie, 19(6), cz. 2, s. 119-131.

    Pluta A. (2017), Kanon wartości pracowników i wartości organizacji jako podstawa do wdrożenia Organizacji Turkusu. Marketing i Rynek, 4, s. 304-315.

    Rudawska A. (2017), Students’ Team Project Experiences and Their Attitudes Towards Teamwork. Journal of Management and Business Administration. Central Europe, 25(1), s. 78-97.

    Rudawska A. (2017), Znaczenie struktury miejsc pracy w dzieleniu się wiedzą między pracownikami – studium przypadku. e-mentor, 2, s. 48-59.

    Pluta A., Rudawska A. (2016), Holistic approach to human resources and organizational acceleration. Journal of Organizational Change Management, 29(2), s. 293-309.

    Pluta A., Rudawska A. (2015), Skutki przyspieszenia funkcjonowania organizacji z perspektywy pracowników, Ekonomika i Organizacja Przedsiębiorstwa, 11 (790), s. 33-47.

    Rudawska A. (2015), System nagród jako mechanizm wspierający wewnątrzorganizacyjne dzielenie się wiedzą, Zeszyty Naukowe Uniwersytetu Szczecińskiego. Studia i Prace Wydziału Nauk Ekonomicznych i Zarządzania, 39(4), s. 289-301.

    Pluta A. (2014), Uwarunkowania kształtowania relacji praca-życie pozazawodowe współczesnych pracowników. W: Tomaszewska-Lipiec R. (red.), Relacja praca-życie pozazawodowe drogą do zrównoważonego rozwoju, Wyd. UKM, Bydgoszcz.

    Pluta A. (2014), Pułapka przyspieszenia – wyzwanie współczesnych przedsiębiorców. W: Postuła A., Glinka B., Pasieczny J. (red.), Oblicza przedsiębiorczości, Wyd. Naukowe Wydz. Zarządzania UW, Warszawa.

    Gadomska-Lila K.. (2013), Dopasowanie organizacyjne. Aspekt strategii, kultury organizacyjnej i zarządzania zasobami ludzkimi. Warszawa: Difin.

    Rudawska A. (2013), Dzielenie się wiedzą w organizacjach – istota, bariery i efekty. Organizacja i Kierowanie, 4, s. 90-105.

    Rudawska A. (2013), The Learning Organization Idea in the Context of Organizational Learning and Knowledge Management. International Journal of Contemporary Management, 12(4), s. 97-109.